הידעת? פחמימות הן חיוניות לבריאותך!

כשאנשים אומרים שהם משמינים מפחמימות הם בדרך כלל מדברים על פחמימות ריקות: מאפים ובצקים שמכילים הרבה שמן או מרגרינה (בורקס, מלאווח, קרואסונים), או דגנים לבנים - לחם לבן, פסטה, פתיתים, אורז לבן, וגם פירה וצ'יפס – התוספות שבטח התרגלתם לאכול לצד השניצל. אם מורידים את השניצל ואוכלים הרבה יותר פחמימות ריקות, יש סכנה להשמין כי אלו ארוחות לא משביעות במיוחד, ואנחנו נוטים לאכול מהן יותר.

אז מה עושים?
מתחילים לאכול פחמימות טובות!

את הפחמימות הטובות אפשר למצוא בירקות, בדגנים מלאים ובקטניות. מדובר במזונות שמכילים גם הרבה סיבים תזונתיים התורמים לתחושת שובע לאורך זמן ומסייעים במניעת מחלות.

באופן כללי, מה צריך לעשות טבעוני שמעוניין לשמור על המשקל ו/או לרדת במשקל?

1. להרבות בצריכת ירקות בכל הצורות ומכל הסוגים - כשלפחות חצי מהצלחת בכל ארוחה תכיל ירקות.

2. לאכול אגוזים ושמנים בכמות מועטה – בערך חופן אגוזים ליום + 2 כפות טחינה מלאה ועוד כף שמן זית בסלט אמורים להספיק. במיוחד מומלץ להישמר מממרחים ורטבים על בסיס אגוזים/חמאת בוטנים/גבינות סויה שמנות. אלו מלכודות קלוריות שאפשר לאכול מהן בלי סוף ובלי לשים לב...

3. לאכול כמה שפחות מזון מעובד וכמה שיותר אוכל ביתי שאתם שולטים על המרכיבים שלו.

4. מומלץ לצרוך 2-3 פירות ליום וגם אם חורגים מזה מדי פעם זה לא אסון גדול.
מומלץ גם להיעזר בתפריט לדוגמא לשמירה על המשקל שיש פה באתגר.

מעבר לזה, מה שהכי חשוב בתהליך הירידה במשקל זו מסגרת שתאפשר את התהליך הלא קל הזה - בין אם דרך דיאטנית או מטפלת אחרת, או מסגרת קבוצתית כלשהי - מה שמתאים לכם ומה שיאפשר לכם להתמיד ויסייע לכם למצוא פתרונות ספציפיים לבעיות שלכם. לדעתי זה יותר חשוב מכל תפריט ועצות אקראיות שתמצאו באינטרנט.

אפשר גם להגיע לדיאטנית באנונימוס, בעזרת הרשימה כאן.
או לאחת הדיאטניות שברשימה כאן.

רוצים לנסות טבעונות בחינם?

הכירו את הפחמימות הטובות

לינקים מומלצים - טבעונות לשומרי משקל

תוכלו לקבל תפריט שבועי בריא מהצומח בלחיצה כאן.

בתאבון ולבריאות!