הידעת? ניתן לקבל אומגה 3 גם בתזונה טבעונית

אומגה 3 היא קבוצה של חומצות שומן שנמצאו מועילות במניעת מחלות לב, התפתחות ותפקוד המוח ומניעת דלקות. ישנם שלושה סוגים עיקריים של אומגה 3:
האלפא-לינולנית, או בקיצור ALA, שמצויה במזונות שונים מהצומח והיא הצורה הפחות פעילה בגוף, ו-DHA ו-EPA, שהן הצורות הפעילות בגוף ומצויות באצות במים עמוקים וקרים, ולכן גם בדגי ים הנזונים מהן. הגוף יכול להשתמש גם באומגה 3 מהצומח במקום מן החי, אך כדי לעשות זאת בצורה מספקת יש לספק לו מקורות מרוכזים מאד של אומגה 3.

המקורות המרוכזים ביותר לאומגה 3 מהצומח הם זרעי פשתן וזרעי צ'יה, שאת שניהם אפשר לשלב בסלט ובשייקים, ושניהם מכילים גם די הרבה סידן וברזל. מצ'יה אפשר גם להכין פודינג עם חלב צמחי מכל סוג שמחשק לכם - לחצו כאן כדי לקבל דוגמה למתכון.

בשגרה אין צורך ליטול תוסף אומגה 3, פרט מבהריון, בהנקה ובמצב של רמות גבוהות של שומנים בדם. ישנן מספר חברות שמייצרות תוספים על בסיס אותן אצות שהוזכרו בתחילת הטקסט, חלקן גם פה בישראל.

 

רוצים לנסות טבעונות בחינם?

אומגה 3

לינקים מומלצים - אומגה 3 מהצומח 

יש לציין, שהטקסט הזה הוא ממש על קצה המזלג. אומגה 3 היא תחום מורכב למדי. מי שרוצה להעמיק יותר בנושא יכול לקרוא את הכתבה הבאה (בלחיצה כאן) - או פשוט לשאול בקבוצת האתגר, ואחת התזונאיות שלנו תענה לכם.