שלבו קטניות, דגנים, ירקות, פירות אגוזים וזרעים בתזונה היומיומית שלכם ותקבלו את כל מה שהגוף שלכם צריך. 

תזונה מאוזנת מהצומח כוללת חמש קבוצות מזון:

קטניות
שעועית ועדשים במגוון צבעים, טופו, אדממה, שבבי סויה ומוצרים אחרים על בסיס סויה, פול, אפונה וחומוס. הקטניות הן מקור מרכזי לחלבון, ברזל ואבץ בתזונה טבעונית - מדריכי האתגר ישמחו לספק לכם שפע רעיונות איך לשלבם בתזונה היומיומית שלכם.

דגנים - רצוי בצורת הדגן השלם
חיטה (לחם, פסטה, בורגול), שיבולת שועל (קוואקר, גרנולה - רצוי במתיקות מופחתת), אורז לסוגיו, שעורה (גריסים) וגם קינואה וכוסמת (שהם לא בדיוק דגנים, והרכבם התזונתי הוא איפשהו בין קטניות לדגנים)

ירקות
מכל הסוגים והצבעים, טריים, מאודים, מבושלים ואפויים. ירקות טעימים ומזינים בכל צורה, דלי קלוריות ומכילים חומרים ייחודיים (נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים) המסייעים במניעת מחלות. כדאי לאכול לפחות 5 מנות ירק ליום. כדאי גם לשלב ירקות ירוקים כהים כמו עלי תבלין, עלי בייבי, מנגולד, תרד וברוקולי.

פירות
הדרך האופטימלית לאכול פירות היא בצורתם הטבעית ובהתאם לעונה וכמה שיותר קרוב לזמן הקניה, אז הם מתוקים וטעימים וגם מזינים יותר. לא מומלץ להרבות בשתיית מיצים סחוטים מאחר שבדרך זו מוציאים מהפירות את הסיבים התזונתיים.

אגוזים וזרעים
קשיו, שקדים, אגוזי לוז, אגוזי מלך, זרעי חמניה, דלעת, פשתן וצ'יה ולא נשכח גם את השומשום (טחינה) ואת הבוטנים. הדרך הטובה ביותר לאכול אגוזים וזרעים היא בצורתם הטבעית או לאחר קליה קלה (רצוי ללא מלח).

שילוב יומיומי של כל קבוצות המזון האלו, יספק לכם את כל אבות המזון ואת כל הויטמינים והמינרלים (למעט ויטמין B12) שהגוף זקוק להם. בנוסף לכך, תזונה כזאת תספק לכם תחושת שובע ועשויה, במקרים רבים, גם לשפר את תפקוד מערכת העיכול ואף את בריאותכם הכללית בהשוואה לתזונה הקודמת שלכם.

רוצים לנסות טבעונות בחינם?

תזונה מאוזנת מהצומח

לינקים מומלצים - תפריט טבעוני בריא

תוכלו לקבל תפריט שבועי בריא מהצומח בלחיצה כאן.

בתאבון ולבריאות!